Ege'de Peri Bacası | Simav, Kütahya

By | 03:35:00 Leave a Comment

Yeniköy Peri bacaları az sayıda kişinin bildiği doğa harikası bir yer. İlk kez  2008 yılında gitmiştim. Gördüğüm manzara beni büyülemişti. Çok yakınımızda olmasına rağmen bugüne kadar gitmediğim için kendime kızmıştım. Sonrasında Babam Belediye Başkanı olunca Koruma altına alınması için girişimlerde bulundu. 2011 yılında bu alan SİT alanı ilan edildi. Bir çok habere de konu oldu. Artık Yeniköy Peri Bacaları, Ege'nin Peri Bacaları olarak adlandırılmaya başlandı. Buranın medya da yer alması sayesinde Bilimsel araştırmaya da konuldu.Söz konusu araştırma çok teknik olmasına rağmen benim anladığım kadarıyla buranın Anadolu'da bulunan bir çok peri bacasına örnek teşkil ediyor olmasıydı.
Sonra bir kaç kere daha gittim. Bazen gün aşırı gittim. Burayı tanıtmak için elimden geleni de yapıyorum. Burası için derdim, bu doğal alanın bozulmadan, doğa severler tarafından ziyaret edilmesi. 



Kütahya | Simav | Yeniköy | Sarıyer
Konum: 39.174018, 28.693073
İzmir : 213 Km
Balıkesir :119 Km
Kütahya Merkez: 170 Km
İstanbul: 415 Km 


































Peri Bacasıyla ilgili yapılan bilimsel araştırma, biraz geç açılmaktadır lütfen bekleyiniz.

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 yorum: