Garantiye verilen ürünün azami tamir süresi aşılırsa ne yapılır ? #TüketiciHukuku

By | 12:12:00 Leave a Comment
Tüketiciler, satın aldıkları ürünlerinde garanti süresi içerisinde herhangi bir sorunla karşılaştıklarında tüketici kanunundan kaynaklanan hakları vardır.

Tüketicinin seçimlik hakları MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici;
a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme,
b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, 
c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, 
ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir. Satıcı, tüketicinin tercih ettiği bu talebi yerine getirmekle yükümlüdür.



Tüketici, garanti süresi içerinde ücretsiz onarım hakkını kullanırsa; satıcı mutlaka azami tamir süresi içerinde ürünün onarıp tüketiciye teslim etmelidir.


Azami tamir süresi kaç gündür?
Her ürünün azami tamir süresi farklıdır.  Buradan kontrol edebilirisiniz. http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2011/04/20110424-6.htm

Azami Tamir süresi ne zaman başlar ve biter ?
Azami tamir süresi satıcıya veya teknik servise ulaştığı tarihte başlar.

Azami Tamir Süresine hangi günler esas alınır?
GARANTİ BELGESİ UYGULAMA ESASLARINA DAİR YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA  DAİR YÖNETMELİK madde 1 : İş Günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri ile yılbaşı, 1 Mayıs ve pazar günleri dışındaki çalışma günlerini,”

CUMARTESİ GÜNLERİ DE İŞ GÜNÜ OLARAK KABUL EDİLİR.

Azami Tamir süresi aşılırsa ne yapılır?
Satıcıya ve tüketici hakem heyetine başvurarak; sözleşmeden dönüp ürün bedelinin iadesini, ürünün yenisi ile değiştirilmesini isteyebilir..

Sonraki Kayıt Önceki Kayıt Ana Sayfa

0 yorum: